Friday, November 13, 2009

Perpisahan mengajar erti kerinduan..


Sedihnya sanubari ini hanya tuhan yg tahu,lidah terasa kelu dan tidak dpt b'bicara,hnya hati ya tuhan!mata mmpu m'curhkn beribu mutiara dan selepas itu kering meninggalkn pipi sendirian menatap kesedihan..sedihnya sukar diungkapkn..dukanya sukar dgmbrkn ..hnya hati yg setia menemani perasaan ini..Abg2ku t'cinta tlh b'angkt ke Yaman utk meneruskn p'juangn..apakah ini merupakn derita p'pisahn..??algkh peritnya ya Allah..sdh 16 thn b'kwn,suka duka b'teman,ssh sng b'kongsi pngalamn hidup ini..tp..mrk sdh tgglkn aku s'org diri memegang amanah anak yg plg bsr.apa aku bisa b'thn emosi?sunyi..sunyi dan sunyi..tika mereka ada dsisi mrklah p'bntu utama umi dan abi.. tp kini tgguggjwb mrk tlh b'alih arah kpd aku..bisakah aku m'jlnknnya dgn baik..hnya engkau yg tahu ya Rabb.hibanya masih terasa,sayunya masih merah..saat b'salaman dgn mrk..air mata sudh x sbar2 mmpamerkn dirinya.mrk smpt m'ungkpkn kata2 yg x mungkin ku lupakn..si abg yg tua b'pesan agr jgn b'putus asa dlm menyeru kpdNya manakala abg yg kedua b'pesan agar snntiasa m'bntu umi dan abi walaupn mrk x m'butuhkn bntuan dan dia juga turut mingtknku agr belajar b'sungguh2..sedihnya terasa semakin m'bahang...brtnya azimat yg tlh dsmpaikn..apa aku mmpu melakuknnya..setelah sekian lama mrk menunggu ,kini..wktunya sudah tiba..smmgnya kita tidak boleh mngejar waktu yg akn dtg dan tidak mmpu b'patah kmbali waktu yg tlh b'lalu..ya..tidak mngapa..mrk pergi ats dasar cinta kpd Rabbnya,ats tujuan m'nimba ilmu di negeri org..bagi m'cari mtlamat hidup yg lebih hakiki ..hnya itu yg mmpu m'mujuk hati sepi ini.. terasa bagaikn sebelah sayapku patah yg m'bntuku terbang selama ini..mgkn sblm ini tidak prnah kuceritakn betapa kasihnya s'org adik kpd si abg krn ego menutup segala-galanya..masakan aku tidak syg kpd abg2ku yg m'jd pmbakar semangatku dalam m'cari tujuan hidupku yg sbnr dmuka bumi ini….mrk. turut m'bntu m'trbiyahku hingga aku m'jd aku yg kini lebih berani m'lgkh kealam dakwah,m'prkenalkn aku dgn program2 yg b'manfaat..sedihnya umi dan abi ttkala b'pisah dgn ank t'cinta tp dlm sedih itu..t'palit seribu kg'mbiraan krn perginya mrk m'bawa sejuta kebnggaan..jazakumallahu khairan kathiran...






This video is directed by: Maimanah Mohd.Lokman
Sori klu x brape ok sbb ade masalah teknikal skit..(",)






No comments:

Post a Comment