Monday, November 9, 2009

Sekolah?!

Syafiqah,Fatihah n Sarah..

Thn dpn aku akn mlgkh ke alm prsekolahan yg baru iaitu sek.menengah..mgkin byk lg hlgn dan rintgn yg harus aku lalui..bohong jika aku m'ngatekn bhw aku tak sdih utk m'nigglkn alm sekolah rendahku yg penuh dgn kngn pahit manis brsme rkn2 sperjuangn yg masih sgr d'ingtn smpai ke hr ini...Mmg ku akui algkh indahnya andai dpt ku m'ulgngi semuanya kembali...Namun apakn daya,aku hanya insn biasa sprti manusia2 lain yg tidak mgkin mampu dan m'punyai kuasa luar biasa utk m'atur wktu dgn sndrinya krn semuanya tlh d'tntukn dan d'tkdirkn oleh Yang Maha Agung lg Bijaksana,Allah Azzawajalla...Keputusan UPSR yg dinanti-nantikn lbih kurg 2 mggu lg cukup m'buatkn aku brdebar krn ia akn mnntukn tmpt d'mne aku akn brjuang seterusnya..Aku brhrp kptusn yg ku terima dpt m'muaskn aku setelah penat lelah mgharungi alm sek.rendah slme 6 thn di dua buah sekolah yg berlainan..Maahad Tahfiz Al Quran Al Itqaan Kuala Lumpur(MTI) dr (drjh 1-drjh 3).Sedih utk mngglkn tman2 tetapi tetap brpindh ke SRAB Khairiah Kuala Terengganu (drjh 4-drjh 6) krn mngikuti ayh yg bkrja di Trggnu dan mnetap di sne...Setelah lme brshbt dgn kwn2 di SRAB,kini aku trpaksa brpisah dgn mereka..Mmg hakikat setiap pertemuan pasti akn menemui prpisahan..


Wallahu'alam...

Luahan Maimanah M.Lokman..

No comments:

Post a Comment